, Index = index Potenton Alapítvány

Francia barokk est

Szeretettel invitálunk minden érdeklődőt
a PTE MK ZMI, az Orfeo Zenei Alapítvány, a CMBV (Versailles-i Barokk Zenei  Központ) valamint a Potenton Alapítvány közös szervezésében
megrendezésre kerülő

FRANCIA BAROKK ZENEI MESTERKURZUS

keretében megvalósuló
kurzuszáró koncertekre
a Liszt Ferenc Hangversenyterembe!

 

18:00 Ének kurzuszáró koncert

Fellépőnek Judith van WANROIJ énekművész kurzusának résztvevői




19:30 Zenekari kurzuszáró koncert


Fellépők:
Stéphanie-Marie DEGAND hegedűművész
Judith van WANROIJ énekművész
SZOKOS Augustin continuo/csembaló

A vonós kurzusrésztvevőkkel kiegészült Pécsi Egyetemi Zenekar

Vezényel: Stéphanie Marie DEGAND

Műsor:

Antoine DAUVERGNE: 4. (A-dúr) Concert de Symphonie
Jean-Marie LECLAIR: a-moll hegedűverseny op 7, No. 5
Jean-Philippe RAMEAU: Opera szvitek
- Les Indes galantes - Nyitány
- Les Indes galantes - Phani áriája: "Viens Hymen..."
- Le Temple de la Gloire - A múzsák zenéje
- Castor et Pollux - Télaïre áriája: „Tristes apprêts…”
- Castor et Pollux - A démonok első zenéje
- Daphnis et Eglé - Musette
- Hippolyte et Aricie - Phèdre áriája: "Cruelle mère des amours..."
- Les Indes galantes - A vademberek

Párizs, a 18. század közepén a művészetek – főleg a zeneművészet – központjává vált, köszönhetően az ott élő kiváló muzsikusok százainak és a versailles-i udvar fényűző igényeinek.
Az időszak legjelentősebb zeneszerzői, mint Jean-Philippe Rameau (1683-1764), Jean-Marie Leclair (1697-1764) és Antoine Dauvergne (1713-1797), a Lully-stílus francia hagyományát folytatták, ám a modern olasz kotta is inspiráló hatással volt rájuk: többek között Händel, Vivaldi vagy Locatelli kompozíciós technikája diktálta a francia zenei divatot. Rameau-t leginkább az opera műfajaiban való
alkotásai, balettjei és az olyan operái, mint pl. a Les Indes galantes vagy a Castor et Pollux tették ismertté. A francia Vivaldiként ismert Leclair-t pedig főként az olaszos virtuozitást és a francia érzékenységet hordozó hegedű versenyművei vitték sikerre. Antoine Dauvergne az 1753-ban megkomponált első vígoperához – Les Troquers – köthetően vált híressé. Új zenekari műfajt is teremtett, az úgynevezett „Concert de Symphonie”-t, melyben a francia szvit és az olasz szonáta jellegzetességeit ötvözte, a zenetörténetben innen már csak egy lépés a klasszikus szimfónia műfaja.
A kifejezetten erre a hangversenyre összeállított műsor segít elmerülni a francia barokk stílusban és felfedezni a francia művészet egyik leggazdagabb periódusát.


Stéphanie-Marie DEGAND először Jean-Walter Audoli és Emmanuelle Haim növendékeként tanult hegedülni, s egyhangú döntés alapján felvételt nyert a Conservatoire National Supérieur de Musique in Paris-ba 1990-ben, ahol Jacques Ghestem volt a mestere. A konzervatóriumi évek alatt művészi megközelítését a rendkívül sokrétű repetroár tanulmányozása által cizellálódott William Christie, Patrick Bismuth, Christophe Rousset and Christophe Coin professzorok segítségével. 4 első díjat valamint felvételt nyert a speciális előadóművészeti képzésre.

A Konzervatóriumban végzett tanulmányok befejezése után szólistaként és kamarazenészként sokszínű karrierre tett szert, gyakran adott kamaraesteket illetve szerepelt vendégművészként.

Az elkötelezettség s a zene művészeti feltárása rendkívül fontos számára, különösen nagy elismerés számára, hogy több nemzetközi verseny nyertese, dobogósa volt 1995-2002 között. Hangszeres szólistaként jelölve lett Francia Kulturális Minisztérium által évente megrendezett Victoires de la Musique Classique díjátadó “Új felfedezett” kategóriájában.

Stéphanie-Marie gyakran koncertezik Európa vezető hangversenytermeiben és fesztiváljain.
2002-ben megjelent debütáló albuma szép elismerést kapott a kritikusoktól, azóta folyamatosan készít lemezeket, melyeket szólistaként vagy kamarazenészként hallhatjuk.

Zenekari vezénylést David Reiland-nál tanult.

A párizsi Conservatiore Nationale Supérieur oktatója 2014 óta.

Saját Catenari, 1710 és Gennaro Gagliano, 1756 hangszerein játszik.


Miután megszerezte diplomáját holland jogból, a holland születésű szoprán, Judith van WANROIJ az amszterdani Konzervatóriumban, Margaret Honig-nál kezdett el énekelni. 2004 februárjában szerezte kitüntetéses bizonyítványát a Holland Nemzeti Opera Akadémián. 2003-ban első díjat nyert a tekintélyes ’Erna Spoorenberg Vocalisten Presentatie’ oratórium versenyen.

Számos barokk, klasszikus és romantikus operában és színpadi műben, valamint oratóriumban énekelt Európa-szerte valamint az Egyesült Államokban is a legkiemelkedőbb zenekarokkal és karmesterekkel. Több alkalommal lépett színpadra Budapesten is az Orfeo zenekarral.



SZOKOS Augustin a budapesti Bartók Konzervatórium zeneszerzés tanszakán végzett, majd a Zeneakadémia hallgatójaként, 2015-ben szerezte meg Bachelor karmesteri diplomáját Gál Tamás, Ligeti András és Medveczky Ádám osztályában.
Konzervatóriumi évei alatt csembalóból és kamarazenéből fakultált, a mindeközben évről évre világhírű előadóművészek – többek között Rachel Podger, Simon Standage, Barthold Kuijken, Jordi Savall, Michel Laplénie és Vashegyi György – mesterkurzusait látogatta.
Első együttesét, a korabeli hangszereken játszó Budapest Bach Consort-ot 17 évesen alapította, amellyel azóta is rendszeresen koncertezik. Csembalistaként és orgonistaként 2013-tól tagja a budapesti Orfeo Zenekarnak, valamint a Musica Profana régizene együttesnek, emellett rendszeresen játszik különböző
korhű hangszeres és modern szimfonikus zenekarok koncertjein.
2015-től kezdődően készít kéziratos forrásokból modern partitúrákat és előadási anyagokat a Purcell Kórus és Orfeo Zenekar számára, mely munkájához több újkori világbemutató és lemezfelvétel köthető.
2017-ben a Nemzeti Kulturális Alap támogatásával megalapította a Budapest Bach Consort „Zenekari Akadémiáját”. Jelenleg a Zeneakadémia klasszikus csembaló szakának hallgatója.

Jegyek

Ingyenes, regisztrációhoz kötött előadás.

A regisztrált érdeklődők a koncert előtt legkésőbb 15 perccel tudják a regisztrációs jegyet átvenni, ezután a regisztráció törlésre kerül, s érkezési sorrendben, fennmaradó helyek esetén tudjuk beengedni az érdeklődőket.


Regisztráció: koncertek.zmi@gmail.com

Helyszín

ZMI Liszt Ferenc Hangversenyterem, Zsolnay Kulturális Negyed
7630 Pécs, Zsolnay Vilmos út 37.

Oszd meg másokkal!

Olvass minket!

Keress minket!

Potenton Alapítvány

7621 Pécs, Szent István tér 17.

info.potentonalapitvany@gmail.com 

PTE Művészeti Kar Zeneművészeti Intézet

Székhely: Pécs, Zsolnay Vilmos út 37.
Levelezési cím: 7630 Pécs, Zsolnay Vilmos u. 16.

www.art.pte.hu/zmi