Francia barokk est
Szeretettel invitálunk minden érdeklődőt
a PTE MK ZMI, az Orfeo Zenei Alapítvány, a CMBV (Versailles-i Barokk Zenei Központ) valamint a Potenton Alapítvány közös szervezésében
megrendezésre kerülő
FRANCIA BAROKK ZENEI MESTERKURZUS
keretében megvalósuló
kurzuszáró koncertekre
a Liszt Ferenc Hangversenyterembe!
18:00 Ének kurzuszáró koncert
Fellépnek Judith van WANROIJ énekművész kurzusának résztvevői
Műsor:
Joseph Bodin de Boismortier: Le Buveur Dompté
Dergez Domonkos - basszus
Ruisz Léna - hegedű
Nagy Réka - viola da gamba
Tegyei Zoltán - csembaló
Louis-Nicolas Clérambault: “Le fameux Chantre de la Thrace” - Orphée
Balázs Júlia - szoprán
Balaska Rebeka - csembaló
Gál Kinga - cselló
Hurtik Rita - hegedű
François Couperin: L'apothéose de Lully - részletek
Várhelyi Luca Anna - furulya
Ruisz Léna - hegedű
Nagy Réka - viola da gamba
Tegyei Zoltán - csembaló
Johann Sebastian Bach: János passió – „Zerfliesse, mein Herze”
Cressida Sharp, szoprán
Nagy Réka - viola da gamba
Tegyei Zoltán - csembaló
Jean-Baptiste de Lully: Atys c. opera – Cybele / Espoir si cher et si doux
Tóth Mónika - mezzoszoprán
Balaska Rebeka - csembaló
Gál Kinga - cselló
Jean-Philippe Rameau: Platée - Air de la folie "Aux langueurs d'Apollon"
Juhász Orsolya Anna - szoprán
Balaska Rebeka - csembaló,
Gál Kinga - cselló
Jean-Philippe Rameau: Espoir, Unique bien
Majercsik Júlia - szoprán
Balaska Rebeka - csembaló
Gál Kinga - cselló
Jean Baptiste Lully: Az úrhatnám polgár (Le Bourgeois Gentilhomme ): Je languis nuit et jour
Kotvász Zsófia
Balaska Rebeka - csembaló
Gál Kinga - cselló
Thomas André Campra: Charmant papillon
Schultz Dzsenifer
Balaska Rebeka - csembaló
Gál Kinga - cselló
19:30 Zenekari kurzuszáró koncert
Fellépők:
Stéphanie-Marie DEGAND hegedűművész
Judith van WANROIJ énekművész
SZOKOS Augustin continuo/csembaló
Műsor:
Jean-Marie LECLAIR: a-moll hegedűverseny op 7, No. 5
Jean-Philippe RAMEAU: Opera szvitek
- Les Indes galantes - Nyitány
- Les Indes galantes - Phani áriája: "Viens Hymen..."
- Le Temple de la Gloire - A múzsák zenéje
- Castor et Pollux - Télaïre áriája: „Tristes apprêts…”
- Castor et Pollux - A démonok első zenéje
- Daphnis et Eglé - Musette
- Hippolyte et Aricie - Phèdre áriája: "Cruelle mère des amours..."
- Les Indes galantes - A vademberek
Az időszak legjelentősebb zeneszerzői, mint Jean-Philippe Rameau (1683-1764), Jean-Marie Leclair (1697-1764) és Antoine Dauvergne (1713-1797), a Lully-stílus francia hagyományát folytatták, ám a modern olasz kotta is inspiráló hatással volt rájuk: többek között Händel, Vivaldi vagy Locatelli kompozíciós technikája diktálta a francia zenei divatot. Rameau-t leginkább az opera műfajaiban való
alkotásai, balettjei és az olyan operái, mint pl. a Les Indes galantes vagy a Castor et Pollux tették ismertté. A francia Vivaldiként ismert Leclair-t pedig főként az olaszos virtuozitást és a francia érzékenységet hordozó hegedű versenyművei vitték sikerre. Antoine Dauvergne az 1753-ban megkomponált első vígoperához – Les Troquers – köthetően vált híressé. Új zenekari műfajt is teremtett, az úgynevezett „Concert de Symphonie”-t, melyben a francia szvit és az olasz szonáta jellegzetességeit ötvözte, a zenetörténetben innen már csak egy lépés a klasszikus szimfónia műfaja.
A kifejezetten erre a hangversenyre összeállított műsor segít elmerülni a francia barokk stílusban és felfedezni a francia művészet egyik leggazdagabb periódusát.
Stéphanie-Marie DEGAND először Jean-Walter Audoli és Emmanuelle Haim növendékeként tanult hegedülni, s egyhangú döntés alapján felvételt nyert a Conservatoire National Supérieur de Musique in Paris-ba 1990-ben, ahol Jacques Ghestem volt a mestere. A konzervatóriumi évek alatt művészi megközelítését a rendkívül sokrétű repetroár tanulmányozása által cizellálódott William Christie, Patrick Bismuth, Christophe Rousset és Christophe Coin professzorok segítségével. 4 első díjat valamint felvételt nyert a speciális előadóművészeti képzésre.
A Konzervatóriumban végzett tanulmányok befejezése után szólistaként és kamarazenészként sokszínű karrierre tett szert, gyakran adott kamaraesteket illetve szerepelt vendégművészként.
Az elkötelezettség s a zene művészeti feltárása rendkívül fontos számára, különösen nagy elismerés számára, hogy több nemzetközi verseny nyertese, dobogósa volt 1995-2002 között. Hangszeres szólistaként jelölve lett Francia Kulturális Minisztérium által évente megrendezett Victoires de la Musique Classique díjátadó “Új felfedezett” kategóriájában.
Stéphanie-Marie gyakran koncertezik Európa vezető hangversenytermeiben és fesztiváljain.
2002-ben megjelent debütáló albuma szép elismerést kapott a kritikusoktól, azóta folyamatosan készít lemezeket, melyeket szólistaként vagy kamarazenészként hallhatjuk.
Zenekari vezénylést David Reiland-nál tanult.
A párizsi Conservatiore Nationale Supérieur oktatója 2014 óta.
Saját Catenari, 1710 és Gennaro Gagliano, 1756 hangszerein játszik.
Miután megszerezte diplomáját holland jogból, a holland születésű szoprán, Judith van WANROIJ az amszterdani Konzervatóriumban, Margaret Honig-nál kezdett el énekelni. 2004 februárjában szerezte kitüntetéses bizonyítványát a Holland Nemzeti Opera Akadémián. 2003-ban első díjat nyert a tekintélyes ’Erna Spoorenberg Vocalisten Presentatie’ oratórium versenyen.
Számos barokk, klasszikus és romantikus operában és színpadi műben, valamint oratóriumban énekelt Európa-szerte valamint az Egyesült Államokban is a legkiemelkedőbb zenekarokkal és karmesterekkel. Több alkalommal lépett színpadra Budapesten is az Orfeo zenekarral.
SZOKOS Augustin a budapesti Bartók Konzervatórium zeneszerzés tanszakán végzett, majd a Zeneakadémia hallgatójaként, 2015-ben szerezte meg Bachelor karmesteri diplomáját Gál Tamás, Ligeti András és Medveczky Ádám osztályában.
Konzervatóriumi évei alatt csembalóból és kamarazenéből fakultált, a mindeközben évről évre világhírű előadóművészek – többek között Rachel Podger, Simon Standage, Barthold Kuijken, Jordi Savall, Michel Laplénie és Vashegyi György – mesterkurzusait látogatta.
Első együttesét, a korabeli hangszereken játszó Budapest Bach Consort-ot 17 évesen alapította, amellyel azóta is rendszeresen koncertezik. Csembalistaként és orgonistaként 2013-tól tagja a budapesti Orfeo Zenekarnak, valamint a Musica Profana régizene együttesnek, emellett rendszeresen játszik különböző
korhű hangszeres és modern szimfonikus zenekarok koncertjein.
2015-től kezdődően készít kéziratos forrásokból modern partitúrákat és előadási anyagokat a Purcell Kórus és Orfeo Zenekar számára, mely munkájához több újkori világbemutató és lemezfelvétel köthető.
2017-ben a Nemzeti Kulturális Alap támogatásával megalapította a Budapest Bach Consort „Zenekari Akadémiáját”. Jelenleg a Zeneakadémia klasszikus csembaló szakának hallgatója.
Jegyek
Ingyenes, regisztrációhoz kötött előadás.
Regisztráció: koncertek.zmi@gmail.com